fredag, februari 24, 2012

Anagram på hennes namn

Jaha, den nya kronprinsessan har begåvats med namn:

Estelle Silvia Ewa Mary.

De låter rätt okej - förutom Ewa, som på nåt vis signalerar kommuntant. Varför jag tycker så vet jag inte, kanske har jag nån gång känt en kommuntant som hette så.

Nå, dessa namnen då - Estelle Silvia Ewa Mary - kan man göra anagram av dem? Naturligtvis kan man det, hur många som helst. Några exempel:

Malawilyte avser Elsie
(Malawi är en republik i södra Afrika. Om det finns några särskilda lyten som kännetecknar Malawi-borna framgår icke. Och vem är Elsie?).

Ylva reta Emilia Wessel
(Emilia Wessel är tydligen en innermittfältare i Växsjö FF, och hennes motto är: "Hellre dö än tveka". Faktiskt, även ett passande motto för en framtida regent. Varför Ylva, vem hon nu är, retar henne framgår dock inte.).

Avel Emilia Wessel ryta
(Varför ryter hon avel? Det får vi kanske aldrig veta.).

Osv, osv. Naturligtvis har jag inte kommit på anagrammen själv, utan jag har tagit hjälp av den här sidan.

Ab, Ab, Exp, Exp, SvD, SvD, DN, DN

Förresten, när Daniel och Victoria öppnar bebisens blöja, kommer de då att använda sig av Estelle-rycket?

12 kommentarer:

crex sa...

Ska tilltalsnamnet vara Estelle? Silvia efter mormor och Ewa (Eva) efter farmor.

Johnny Söderberg sa...

Estrella, flåt - Estelle, ska visst vara tilltalsnamnet. Låter rätt okej.

Håkan (hakke) sa...

Om man tar initialerna kan vi kalla henne Esem. Det låter lite skönt turkiskt, eller hur? Lite som deras goda öl Efez, fast mer prinsesslikt.

Miss Gillette sa...

Fast i "Ylva reta Emilia Wessel" är ju reta imperativ. Ett komma har trillat bort, bara. Men på det hela taget stämmer ju ditt resonemang: man kan fråga sig varför den där Ylva ska reta fotbollsspelaren.

Om man istället läser sessans förnamn som ett akrostikom blir det ESEM. S/M?

Johnny Söderberg sa...

Eller Smee. Det hette nån i Peter Pan. Minns ej vem.

Johnny Söderberg sa...

Eller EMES som i M S som i motorskepp.

Ingela sa...

Jag tycker att det var helt OK namn. Men jag skulle nog ha satt dem i en annan ordning, för rytmens skull. Silvia Mary Ewa Estelle tror jag. Man måste ju inte ha tilltalsnamnet först.

Johnny Söderberg sa...

Det har du rätt i, och på det viset kunde Smee ha blivit ett skönt smeknamn.

Steffe sa...

Estrella får det bli.

Johnny Söderberg sa...

Undras förresten om Estrella kommer att göra båt reklamigt på ordlikheten.

Anonym sa...

Hej, Emilia Wessel här. Jag fattar inte vad fan ni håller på med så ni kan gärna berätta det för mig? Jävla fittor

Johnny Söderberg sa...

E.W: Ett anagram (omkastning av bokstäver)på den nyfödda prinsessans namn - Estelle Silvia Ewa Mary - blir bland annat Ylva reta Emilia Wessel och Avel Emilia Wessel ryta och säkert en massa andra namn. En tillfällighet alltså.