torsdag, mars 27, 2008

"Efter King Kongs Fall, och andra noveller"

Jag håller på att rensa bland papper och böcker. Ingen storrensning, utan mer lite lealöst sådär. Nå, ur ett damm-moln bakom en främre bokrad ur hyllan föll "Efter King Kongs Fall, och andra noveller" av Philip José Farmer.

Efter King Kongs Fall, och andra noveller

Såvitt jag vet har jag bara läst "To Your Scattered Bodies Go" (fast på svenska, minns inte titeln) av honom, och jag tyckte väl .. sådär. Den här tycks jag ha köpt på nån bokrea för evigheters sedan. Det är en sån bok där man behöver sprätta upp varenda sida, och jag verkar ha gett upp efter bara några sidor.

Nå, som tur är finns det gott och Sci-Fi-nissar i bloggosfären, och alltså ber jag om råd från er: Är den värd det jobbiga sprättandet, eller ska den förpassas in i hyllan igen?
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

12 kommentarer:

Nihonshu sa...

Jag är ju scifinisse. Men tyvärr är detta inget jag kan något om så du kan inte få råd från mig.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Nej, du är Sci-Fi-nihonshu :-)

Nihonshu sa...

Johnny: Schhhy... avslöja inte min identitet.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Okej - kom ut ur garderoben när du själv vill.

Anonym sa...

Jag är iofs SF-nörd, men 98% av all SF jag har läst är på engelska, och allt jag har läst av Farmer är hans romaner.

Dom var bra, så sprätta på du. (Sprättar gör man för övrigt med en kniv som inte är särskilt vass, om du inte redan visste det)

Anna sa...

Jag är en scifinissa som aldrig har läst Farmer. Men jag gillar att sprätta upp böcker!

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Fast jag är en sån som ligger och läser. Jag ligger på sidan med en hand som stöttar huvudet. Då är det svårt att sprätta.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jag trodde man gjorde det med en sprätthök. :-)

Anonym sa...

"To Your Scattered Bodies Go" heter på svenska "Flodvärlden".

stationsvakt@gmail.com sa...

Björn: Ah! Tack, så var det ja.

Markus sa...

Tveksamt om det är värt det! Jag är visserligen praktiserande SciFi-nörd, men har inte heller orkat sprätta hela boken.

stationsvakt@gmail.com sa...

Markus: Tack. Då sparar jag den till nån riktigt, riktigt rainy day.