lördag, december 25, 2004

Från Skogås till Bandhagen

Du vill resa idag lördag och åka tidigast klockan 13:04.

Gör så här:
Tag pendeltåg från Skogås mot Bålsta.

Den går från Skogås 13:18
och kommer till Älvsjö 13:28.

Vid Älvsjö byter du till buss 161 mot Bagarmossen.
Den går från Älvsjö station 13:45.

Du är framme vid Bandhagen 13:54.

Trevlig resa!

Det är allt bra tur att jag inte är någon känd och kontroversiell person. Mina livvakter skulle antagligen inte gilla att jag lägger ut dagens resrutter så här. Men nu är jag ju som bekant bara en droppe i havet så jag kan lika gärna tillägga att jag antagligen kommer att sitta i sista vagnen, det brukar bli så.

SL:s reseplanerare är helt enkelt toppen. Hur gjorde man innan den fanns....hade små häften man tittade i eller? Jag har för mig att det hade man. Det var på telefonkatalogens tid; Ryttmästarns tid, tiden för Eldkvarns brand.

Det är kul att man lever i framtiden, att man är född i rättan tid för datorer och så. Samtidigt kan man beklaga att man antagligen är hundra år för tidig för robotar och Star Trek-kläder. Jovisst, man kan ju gå klädd som Spock och gänget nu med, men man skulle få skämmas, folk skulle glo. Tiden är helt enkelt inte mogen.

Inga kommentarer: