tisdag, december 28, 2004

PGs udde

Att jättevågorna har varit totalt förödande förstår man mer och mer nu när man följer medias rapportering. Saken är så "stor" att det är svårt att ta in vad som verkligen har hänt. Det är faktiskt lättare att ha medkänsla med offer för olyckor om de inte är så många. Det är som att säga att man känner för dem som blev offer för förintelsen, det går inte riktigt, det är för "stort"; förintelsen och tsunamikatastrofen är så omfattande att det känns som en "sak".

Och genom att tänka så här känner man sig ju lite ytlig . Det känns som om man måste ursäkta sig för att än en gång i raden skriva om:




Nakenbadning.

Nu är det ju så att jag, kan det ha varit förra våren? bloggade om just nakenbadning. Jag var inne på att man skulle ta sig för att köra utan kläder lite sådär. Det blev naturligtvis aldrig av, det är inte många av mina "projekt" som blir det.

PGs udde som är rubriken på den här posten är ett inofficiellt nakenbad i den mysiga Källtorpssjön i Nacka. Vissa källor vill göra sig gällande att nakenbadet ligger längre till vänster på kartan, men enligt annan uppgift ligger det på just udden. Jag får väl rekognosera nu i vinter.

Ja just det, det får fan bli av den här sommaren. Egentligen behöver jag ju inte hitta ett nakenbad, det skulle räcka med ett undanskymt ställe. Men var hittar man såna nu för tiden?

En idé, som inte är årstidsbunden är ju faktiskt Liljeholmsbadet. Det här läser jag om det:

Hyr badet privat
Företag, föreningar och privatpersoner kan hyra badet lördagskvällar. En unik möjlighet att tillsammans med kollegor/vänner umgås i en gemytlig miljö! Kontakta anläggningschefen.

Det kanske vore nåt, simma omkring naken där(gärna full, varför inte?).

Inga kommentarer: