tisdag, december 21, 2004

Skapa, skapa

Ibland får jag en sån jävla lust att skapa någonting. Om det hade varit sommar och jag hade suttit hemma så kanske jag skulle ha gått ut och täljt mig en barkbåt. Och om jag hade varit ledig och ensam hemma och lägenheten hade varit städad så hade jag kanske gjort en mask av något slag, möjligen i papier maché.

Men nu är jag inte ledig. Nu sitter jag på jobbet och gör ett massutskick. Finns det skapande i det? Det kan det faktiskt göra.

Jag sätter adressklistermärken på stora kuvert. Nu skriver jag på baksidan på ett av dessa klistermärken: "Högmod går före fall". När adressaten tömmer sitt kuvert kommer han att kunna se vad jag har skrivit, men bara om han håller upp det mot ett fönster eller en lampa. Vad skall han tänka?

Har jag skapat nu? Är detta skapande eller bara bus?

Inga kommentarer: