fredag, januari 14, 2005

Dumpar i Aftonbladet - men de levererar dock

Jag tycker mig ha upptäckt en ny grej, nämligen att Aftonbladet, för att fylla ut sidan och få den att verka matigare än den är, hänvisar till sina egna gamla artiklar i form av skärmdumpar från den egna papperstidningen. Fast det är klart, skärmdumpar kan det väl inte kallas då; fotodumpar eller scanndumpar kanske.

Jag undrar varför de gör det. Har de dåligt med nya bilder - dåligt med fotografer; småsnåla alltså? Ellar är det som jag sade, ren utfyllnad i brist på ord? Det är säkert så, för med hur många ord kan man egentligen beskriva Fadde/Linda-såpan egentligen?

Men jag förstår Aftonbladet. De måste leverera en tidning varje dag. Det är lätt för en bloggare att sitta och raljera. Jag behöver inte leverera, bara om jag vill och känner för det. Aftonbladet måste, hur lite de än har att komma med.

Att inte kunna leverera blir lätt en noja. Jag h a t a r att inte kunna det. Det spelar ingen roll vad det handlar om. Jag levererar - alltså finns jag. Jag levererar inte - därför borde jag inte finnas. Typiskt knasbollstänkande.

Inga kommentarer: