torsdag, januari 27, 2005

Film är bäst på video

Ja, faktiskt, ibland är det så att film är bäst på video. Jag var en sväng på bibblan igår, hittade inget att läsa. Fast det gjorde inte så mycket, jag läser redan "Lasermannen". Men jag hyrde en film: "The Lord of the Rings: The Return of the King". De har många bra filmer där, och de kostar bara tjugo spänn.

Jag såg "Konungens återkomst" på bio, och så såg jag den på video en annan gång. Och nu då, igår. Den var bäst igår. På bio var jag omgiven av störande människor, och på första videotittningen var det störande ungar runt omkring mig. I båda fallen betyder "störande" normala andningar och harklingar, men det är illa nog. Nu satt jag ensam och bekvämt nedbäddad. Det funkade bäst. Man kunde tillåta sig att vara känslig på ett lilla huset på prärien-vis.

Jag såg "The Cube" igår också. Den var helt ok. Jag hade längtat och och sett fram emot den en massa år och jag blev inte besviken.

Inga kommentarer: