fredag, januari 28, 2005

Fredagsfyran v4 -05

Fredagsfyran. Tema: Främlingsfientlighet

1. Har du på något sätt drabbats av främlingsfientlighet?
Näe. Däremot känner jag mig lätt fientlig mot Carolas "Främling", men det betyder ju inte att jag är främlingsfientlig, för då kan man ju lika gärna kalla mig: Fångad av en stormvind-fientlig.
2. Är du engagerad mot främlingsfientlighet?
Näe - är jag en dålig människa nu?
3. Hur bör vi hantera personer med främlingsfientliga åsikter?
Genom att titta lite snett under lugg på dem, på ett sätt som visar att man tänker: "Du är allt en redig knasboll du".
4. Vad är anledningen till att man blir främlingsfientlig?
Otrivsel. Att man är missnöjd med sin situation. Att man är missnöjd med sin situation och att min inte känner att man kan påverka den - att sparka nedåt upplevs då som nåt konstruktivt, att man "gör något" .... äh, det var en dålig analys; jag vet inte.

Inga kommentarer: