tisdag, februari 15, 2005

Frystorkad

Precis som Jerry (och några andra säkert) har jag läst och intresserat mig för frystorkande av döda kroppar. I SvD finns en artikel om saken. Jag har faktiskt för mig att jag bloggade om just frystorkning av döda för nåt år sedan, men jag kan inte hitta´t nu.

Tanken är rätt skön tycker jag, känns trevligare än bränning, och definitivt trevligare än förmultning a naturale så att säga. Men det blir rätt mycket materialpulver över från en kropp verkar det - 30 kg ca. Det är dock ok, för jag har kommit på vad jag (mitt pulver) skall användas till.


På slutet innan jag dör, om jag får nån slags förvarning det vill säga, skall jag göra en avgjutning av mitt huvud. Från avgjutningen tillverkar jag en gjutform. Sedan dör jag och frystorkas. Därefter får mina tre barn dela upp pulvret, och blanda det med gips. Tanken är att de skall kunna gjuta varsin avbildning av mig - som även innehåller mig; att ha som prydnad i hemmet, på hedersplats naturligtvis, och möjligen dyrka och be till.

Inga kommentarer: