fredag, februari 11, 2005

Hockey

"Kvinnan uppger att hon blivit våldtagen i omgångar mellan 02.27 på onsdagsnatten fram till klockan 11 nästa förmiddag"

"Alla medgav att de haft sex med kvinnan, men förnekade brott. De säger att kvinnan var med på det som hände"


Oavsett om hon blev våldtagen eller "var med på det som hände" tycker jag det är unket. Om det är våldtäkt är det dessutom både ett brott och unket. Men unket är det ändå. Så "hockey" på nåt sätt, så "fotbollsgrabbar", så "innebandygänget" liksom - jag kan inte riktigt förklara.

Det jag menar är väl själva stilen, att man "delar" på en tjej. Det är lite finnigt tonårsfyllabeteende över det hela. Det är lite bonnigt landsortsaktigt (jag menar inte att klanka på landet, det är själva känslan jag menar).

När man läser om dessa "stjärnor" i tidningarna och ser dem på tv framställs de alltid som så "sportiga" och reko. I själva verket tycker jag att det ständigt bekräftas vilka trista typer de ändå är - våldtäktsmän eller ej.

Inga kommentarer: