måndag, februari 28, 2005

Vinter

Idag finns det god anledning att misstänka att det blir den perfekta vinterdagen, vädermässigt alltså. För de som t.ex har förlorat anhöriga i en tsunami eller har fått ett cancerbesked lär väl det vackra vädret inte spela någon större roll, möjligen som ett hån.

Började sent idag. Klockan var väl sådär fem i halv åtta när 69:ans buss transporterade mig längs strandvägen. Himlen var totalblå och solen var på god väg upp över djurgården. Luften var så kall så att den nästan knarrade som snön gjorde när jag klev av bussen och studsade fram mot jobbet.

Helgen som var gick i .... tecken. Jag kom inte riktigt på vilket tecken den gick i, det finns ju så många: förkylningens tecken. Klippningens tecken. Vemodets tecken. Städningens tecken. Egentligen kan man inte sätta ett epitet (fel ord, jag vet, men det är måndagmorgon och mitt inre synonymlexikon har inte uppdaterats på ett par dar) på en helg. Alla tecken är antagligen lika viktiga eller oviktiga i ett djupare perspektiv.

Inga kommentarer: