lördag, mars 12, 2005

Aeon Flux

Egentligen hade jag tänkt ägna några promille av lördagsmorgonen till att göra en animerad gif. På "... i elden" hittade jag nämligen filmen från övervakningskameran som filmade när polisen batongade stackars Åke. Jag fick för mig att jag skulle ta dumpar från den och sätta ihop till en gif. Men det hela sprack på att jag inte vet hur man tar dumpar från real-filmer. Så jag sket i't och kollade lite på IMDB.com en stund.
Image hosted by Photobucket.com
Det visar sig att det kommer en otecknad version av Aeon Flux nu i år. Ännu en överföring från en tecknad förlaga alltså. Det visar sig (piip..upprepning) vara Charlize Theron som skall spela rollen som den långbenta, spindelartade Aeon. Inget vidare bra val tycker jag. Perfekt hade ju istället Carrie-Anne Moss varit. Serien Aeon Flux gick på MTV förut, och de som lade alla detaljer på minnet kan ju testa sina kunskaper här.

Inga kommentarer: