måndag, mars 14, 2005

Lite ritat

Jag tänkte på konst nyss, eller vad man nu kan kalla saker och ting. Jag antar att konst är grejor som är skapade i syfte att vara just konst. Jag tycker att en hel del saker är det, även om "konstnären" inte har tänkt att det skall vara det.

Jag tycker att typ allt som Carl Johan De Geer skapar är konst. Jag tycker att typ allt som Marie Louise Ekman gör är konst. De båda kanske har liknande uppfattningar själva, för stilarna är lite likartade (även om det kanske inte är konst det här, vad vet jag, och att just de här prylarna inte är riktigt representiva för dem):
CJDG / MLE.

Jag gjorde ett försök att få till det lite likadant, men det skall närmast uppfattas som ett försök att vara lustig och inte konstnärlig (just för att det inte är menat att vara konst):


Image hosted by Photobucket.com

Inga kommentarer: