onsdag, april 27, 2005

Lite onsdagsskryt

stationsvakt.blogspot.com
Välgjord och uppdaterad, kultur och personligt.

Jepp, så står det i Smålandsposten (men det är inte bara jag som får en släng av gottesleven - läs själva). Artikeln heter: "blogg - nya grejen" och handlar om just det: ja, ni vet - som bloggartiklar brukar handla om.

Det var Lemonad-Jonas som bistod artikelförfattaren med länkar, och då snällt nog stoppade in bl.a mig. Vilka andra han stoppade in kan ni läsa i posten om det.

Egentligen brukar jag ju inte (typ) blogga på onsdagar, för jag är ledig och borde pausa lite då. Men jag var tydligen tvungen - det stod ju om mig - jag var omnämnd, och då måste jag ju berätta om det.

Sammansatt personlighet låter för fint. Schitzofren typ stämmer inte heller (riktigt). Men jag är faktiskt två på samma gång: Jag är han som älskar att bli omnämnd, omtalad, tittad på, få beröm, stå i centrum. Samtidigt är jag han som bäst kan illustreras med slutscenen på "Skrotnisse och hans vänner": Bertil Enstöring sitter på en asteroid (eller nån annan himlakropp) långt ut i rymden. Långt borta från alla - han vill vara i f r e d.

Det är jag det - take it or leave it. Eller snarare, i mitt fall: take it and leave it.
---
Bonuslänk: Alternativ piercing.

Inga kommentarer: