torsdag, april 28, 2005

Ljudbloggare

Jag har börjat audioblogga, eller kanske ljudblogga. Jag podcastar inte - om ljudfilerna går att syndikera i RSS-format podcastar man, men så allvarligt kommer jag inte att ta det: enkel ljudbloggning får det bli.

Det blir jag och
Paola som kör, för detta blir ett tvåmannaprojekt. Troligen blir det väl mest jag som inte kommer att kunna hålla fingrarna borta, utan kommer nog att piska iväg ett och annat eget inlägg då och då. Målet är dock att vi skall göra gemensamma grejor.

Jag inhandlade
ett 129-kronors headset med mikrofon på Teknikmagasinet igår. Mer behövs inte. Audacity är också nerladdat.

Det stora kruxet är: Var skall jag förvara filerna?
Geocities sväljer bara 5 mb, och det är ju inte mycket att hänga i julgranen. Min egen hemsidesplats är full med låtar och bilder till ungarnas Playahead, så där får jag inte plats. Detta är den stora knäckfrågan.

Det blir som sagt bara prat till att börja med - avancerade ljudposter i stil med
Günthers klarar jag nog ännu inte av.

Egentligen är det bara lite på planeringsstadiet, och det är inte ens säkert att det kommer mycket längre, det får vi se. Man skall inte vänta sig några frekventa uppdateringar i nuläget. Men
vill man tjuvlyssna på min röst kan man gå till "Tuppen" och göra det. "Tuppen" - ja jag vet, det låter inte klokt det namnet, men det är bara ett arbetsnamn.

Inga kommentarer: