tisdag, april 05, 2005

På Wikipedia

Jag var inne på wikipedia.org och läste lite om Sverige. Intressant. Såg att det fanns en lista över Swedish newspapers. Den var långt ifrån fullständig, så jag passade på att slänga in URL:en till Nerikes Allehanda. Det var ganska lätt. Så här ska det se ut: [url plus mellanslag plus namn på länken]. Fyll gärna på lite själv vettja - pusha för Sverige.

När jag ändå var därinne så tryckte jag på random page-knappen, och fick lära mig vad
"Censored eleven" var för något:
The Censored Eleven is a group of Looney Tunes and Merrie Melodies cartoons that were withheld from syndication by United Artists in 1968. UA owned the distribution rights to the Associated Artists Productions library at that time, and it determined that these eleven cartoons were too racist or offensive for contemporary audiences.

"Coal Black and de Sebben Dwarfs" ingick i The Censored Eleven, och är en förment rasistisk parodi på Snövit.

Inga kommentarer: