torsdag, maj 26, 2005

Mina böcker

Okej, efter lite påtryckningar från olika håll gör jag också en boklista.

1) Hur många böcker äger du?
Jaaa...jag vet inte. Hundratals.

2) Senast köpta bok?
Lasermannen av Gellert Tamas.

3) Senast lästa bok?
Silverdolken av Katharine Kerr (omläsning). Den enda bokserie (Deverry-serien) inom fantasy-genren som har fångat mig efter Sagan om ringen.

4) Fem böcker som betyder mycket för mig (m.a.o. böcker jag läst minst tre gånger)
Sagan om ringen-trilogin (Tolkien). Stiftelse-serien (Asimov). Det sista äventyret (Evander). Sedan står det totalt still. Kommer inte på en enda till.

5) Utse 5 personer som också ska besvara dessa frågor
Måste jag det? Det blir så svårt - de flesta har ju gjort det här redan....väl? Så du okända läsare därute: gör testet du med, vem du nu är.

Inga kommentarer: