torsdag, maj 26, 2005

Årets sajt

Via Surftips - seniorer såg jag nyss att InternetWorld kör igång den där tävlingen igen - årets sajt. Såhär ser startfältet ut:

Media: Aftonbladet, Kanal 5, Svd, SVT, Sveriges Radio

Shopping: Blocket, Bytbil, Ellos, Discshop, Pricerunner

Nöje: Blip.se, Brafilm, Demoradio.se, Dvdforum.nu, Glimz.net

Nytta: Eniro, Hitta.se, Ne.se, Posten, Wikipedia

Myndighet: Försäkringskassan, Konsumentverket, Skatteverket, Tullverket, Vägverket

Ekonomi/hushåll: Aktiedirekt, Avanza, Ica, Skandiabanken, Tasteline

Community: Fotosidan, Lunarstorm, Mötesplatsen, Qx.se, Spraydate

Resor: Avinet, Flygvaruhuset, Luftgrop, Mytravel, Travellink

Sport & spel: Atg, Expekt, Svenskfotboll, Svenskafans, Svenskaspel

Kultur & debatt: Artliberated, Epigon, Nummer, Omkonst, Piratbyrån

Årets Nykomling: Aktiedirekt, Avinet, Hitta.se, Kanal5, Tullverket

Jag blev faktiskt lite förvånad. Jag hade verkligen trott att en av kategorierna skulle vara: Årets blogg. Men jag antar att det är för svårt att utse en sån, för bloggare brukar ju täcka alla dessa områden. Förresten så har de ju redan utsett Johan Norberg när jag tänker efter.


Inga kommentarer: