fredag, maj 13, 2005

Två rekomendationer

Igår hade jag rätt dåligt med tid på mig. Jag hade jobbat sent och var tvungen att hoppa i säng för att jag skulle upp 5 i morse. Nu somnade jag ju två på natten i och för sig, men det är en annan historia. Det här skall vara en historia om såpa.

Jag var tvungen att tvätta en t-shirt, ett par kallingar och ett par strumpor, och hade som sagt inte tid att köra en maskin. Förresten var ändå tvättmedlet slut. Det jävliga var att jag tycktes ha slarvat bort min italienska tvätt-tvål också. Vad göras? Såpa.

Så jag vaskade upp kläderna i handfatet. Som tvättmedel använde jag grumme tvättsåpa, sånt man har på golv alltså. Jag tog inte så mycket. Och nu det fantastiska: när jag tog på mig kläderna i morse var det som att kliva i en sidenmorgonrock. Kläderna var mjuka, tunga, sköna och kändes fantastiskt rena. Rekomenderas!
---
Och nu till den andra rekomendationen. Jag kollade lite vem som länkade till mig. Hittade
en riktigt bra och intressant post från "Nagoya 04". Gammal - 27 november 04 - men bra.

Inga kommentarer: