tisdag, augusti 09, 2005

Barnängen vid rakning

För ett tag skrev Manolo om att olja in ansiktet före rakningen. De tipsade om en "L’Eau Bleue D’Issey Pour Homme " som tydligen skulle vara bra: "Det funkar så att man gnider in 6 droppar i skäggstubben, och sedan är det bara att sätta igång med hyveln."

I kommentarerna som följde spekulerade jag i om det möjligen skulle funka med Barnängens barnolja, varpå någon hävdade att nix, det gör det inte. Men vad fan - jag provade ändå.

Jag tjackade en flaska, kostade inte många spänn. Sen gick jag hem och tog mig ett bad och klev därefter fram till handfatet och smorde in ansiktet. Det var inte tal om några löjliga 6 droppar kan jag säga.

Jag har nöjet att berätta att det funkar. Faktiskt. Okej, oljan kunde ju vara lite mindre tjockflytande, det vore idealet, men det funkar faktiskt - jag har aldrig varit så lite irriterad på hakan som nu.

Nackdelen är att springorna mellan rakbladen blir ganska igensatta under rakningens gång. Det gäller att skölja av det under en varm vattenstråle då och då, men det brukar man ju ändå göra.

Inga kommentarer: