tisdag, augusti 30, 2005

NSFW

"NSFW" skriver mrdantefontana med ett utropstecken därtill i den här posten när han länkar till något som heter "Indian Wrestling". "NSFW" betyder ju "Not Safe For Work" eller "Not Suitable For Work". Bra att han skriver så, för jag sitter på jobbet just nu. Samtidigt blir man ju nyfiken.

Sidorna jag länkar till är ju "NSFW" ibland, och jag borde ju skriva att de är det också. Fast det är ju svårt att veta vad som är "NSFW". Jobb är olika - sitter man och surfar på nån pastorsexpedition är nog ribban lägre än om man gör samma sak i fikarummet på Volvo lastvagnar - eller nåt.

Dessutom - finns det nån bra svensk förkortning? "Icke Jobbsäkert" - "IJS". Njä. Som sagt, det gäller att komma på en bra förkortning. När jag har gjort det kanske jag gör nån liten bild, typ en stämpel eller nåt - en varning.

Fast det här är ju en fin blogg, så jag lär inte behöva varna så ofta.

Inga kommentarer: