onsdag, augusti 03, 2005

Tommy Nilssons sexlåt

Jag läser i Aftonbladet att Tommy Nilsson har gjort en sexlåt han inte vågar framföra på "Allsång på Skansen" - inte ens för sina barn. Nähä? Jaha? Han beskriver sin sång med meningar som:
"det är en väldig erotisk laddning i texten"
"det är en så suggestiv låt"
"låten handlar om sex inom förhållandet"
"en sådan här låt behövs för den yngre generationen"
"en låt som visar hur sex kan vara"

Hoppsan! Sedan läser jag hans text (Jag antar att jag kan återge den här då den stod i Aftonbladet):

Låt mig smeka av alla kläder som bara hindrar dig
Kom och lägg dig här som den första gången vi låg
Jag ska tända ljus i en ring av lust för att locka dig
Över dina bröst blir min tunga till en våg
Vill du ha sex med mig
Jag vill ha sex med dig
Vi kan blunda bort allting trist och grått
med en erotisk dos
Inget annat nu inga spår av tid och rum
Får jag komma in när du öppnar dig som en vildros
Kan du visa mig runt ditt vackra land en stund
Vill du ha sex med mig
Jag vill ha sex med dig
Och vi tar det lugnt,
och vi tar det lugnt,
och vi tar det...

Äum.. är det en sexlåt? Det är ju en myslåt - en meslåt. Fast det är klart - gör det bättre själv då Johnny - och det kan jag ju inte. Fast en "sexlåt" kan ju faktist vara en s e x l å t - och det är inte Tommy Nilssons. Det behöver ju inte vara grovt som i Onkel Konkels eller i The Kristet utseendes anda - en sexlåt kan vara som TENACIOUS D's "Fuck Her Gently":

This is a song for the ladies
But fellas listen closely
You don't always have to fuck her hard
In fact sometimes that's not right to do
Sometimes you've got to make some love
And fuckin give her some smoochies too
Sometimes ya got to squeeze
Sometimes you've got to say please
Sometime you've got to say hey
I'm gonna Fuck you softly
I'm gonna screw you gently
I'm gonna hump you sweetly
I'm gonna ball you discreetly
And then you say hey I bought you flowers
And then you say wait a minute sally
I think I got somethin in my teeth
Could you get it out for me
That's fuckin teamwork
Whats your favorite posish?
That's cool with me
Its not my favorite
But I'll do it for you
Whats your favorite dish?
Im not gonna cook it
But ill order it from Zanzibar
And then I'm gonna love you completely
And then I'll fuckin fuck you discreetly
And then I'll fucking bone you completely
But then I'm gonna fuck you hard
Hard

Inga kommentarer: