fredag, augusti 26, 2005

Vad ska jag skriva om ... ?

Jag skulle kunna skriva om hur det öste ner varmt regn över mig på vägen till pendeltåget i morse, och om hur dyblöt jag blev. Om hur jag strax innan hade letat efter ett paraply eller en regnjacka i garderoben utan att hitta nåt i den vägen.

Jag skulle kunna skriva om hur jag igår fick ett brev om nån slags
klassträff . Jag gick bara 8:an och 9:an i den klassen och känner väl inga jättestarka band till dessa människor. Dessutom skulle man pröjsa 350 spänn för kalaset; jag tror jag avstår. De får väl läsa min blogg om de vill veta vad det har blivit av mig (jag undrar själv: vad har det blivit av mig?).

Jag skulle kunna skriva om
Deli Bar & Kök i Norrköping som har satt en övre åldersgräns (35) efter klockan 22. Inte för att jag bryr mig, men nog är det konstigt att man får diskriminera pga av ålder - men inte pga hudfärg.

Jag skulle kunna skriva om
"bloggkriget som Fredrik Virtanen överlägset vinner". Nu visar det sig att hans monstruöst stora läsarantal kanske inte räcker mot Linda Skugges ännu mera monstruöst stora läsarantal. Det handlar om ca 10 000 (unika?) läsare som sitter på läktarna och beskådar kombatanternas odödliga och superintressanta dagboksord. Jag vet att jämförelsen haltar, men jag säger ändå: hellre äter jag en god bulle än tio tusen koskitar.

Ja det är mycket jag skulle kunna skriva om, men jag vet inte, jag försöker tänka ut nåt annat.

Inga kommentarer: