tisdag, september 20, 2005

Dracula

Ikväll ska jag ta mig till Scalateatern och se Dracula. Bakom den står Paul Kessel och John Fiske - "Probably one of Sweden´s most popular comedy duos". Jag läser:
Kesselofski & Fiske don’t have a major budget but that doesn’t stop them featuring blood-curdling special effects.The flight of the vampire from the distance and his entrance into the open window in Lucy’s bedroom was pure magic....Pixar could learn a few tricks from these boys!

Kul? Vi får se.
---
Update: Jag ska erkänna att jag inte hade särskilt höga förväntningar. Engelska teatern var en sån grej man blev medtvingad på i skolan. Men det var bra - mycket bra. Jag förstod mot förmodan allt, och skrattade en hel del också. Dessutom gillade jag deras lösningar; om man bara är två skådisar som ska spela hela Dracula måste man ha uppfinningsrika lösningar.

Inga kommentarer: