tisdag, september 27, 2005

Gjut

Jag är verkligen inte inne i nån skrivarperiod. Fan, jag tror det var rätt länge sedan jag var det. Istället länkar jag. Det är inte fel, men det ger inte samma tillfredställelse som när jag har skrivit något som känns ... ja, känns.



Så här går det till när man gjuter en skulptur av Frank Zappa.
ZAPPA SCULPTURE PROCESS.

Och när vi ändå är inne på skulpturer så kan jag tipsa om denna sida.
---
Vid vägen* så har faktiskt jag också gjutit en sak en gång - en perfekt kopia av mitt ansikte. Det var några år sedan. Jag har några små funderingar om att man ska ta min aska efter att jag har dött, och blanda med gips. Sedan gör man (de stackars efterlevande) en ny gjutform med ansiktet som förlaga, och häller aska/gips-blandningen i den. Sedär! En slags fetisch (dristar jag mig att använda namnet gudom? Njä, avgudabild får räcka).

Under mina gjutarsökningar ramlade jag faktiskt över
en bloggare som också gjuter.
---
* By the way

Inga kommentarer: