tisdag, september 20, 2005

Jag vill ju bara hångla! (bloggen)

Fann just en klart läsvärd blogg: Jag vill ju bara hångla! Som alltid när jag upptäcker nåt läsbart, så jobbar jag mig underifrån och upp (har inte hunnit ända upp ännu). Texten, som förutom att vara bra skriven och skönt självutlämnande, innehåller även en slags torr humor:
Inte blev det bättre på högstadiet. Då dejtande och hånglande för de flesta började på allvar. För att ytterligare förbättra mina aktier så började jag spela rollspel. Fyra finniga killar med glasögon instängda i ett svettigt rum där de dödade imaginära orcher har av någon anledning aldrig ansetts vara ett gott val när pojkvän skulle väljas. Att mamma fixade kläder, och att det i många fall handlade om storebrors avlagda, var dödsstöten.

Ha ha, en slags resignerad torr humor. Tjejer som inte faller för en sån skön stil är lite dumma och får skylla sig själva. Dessutom skriver han:
[ ... ] då fick vi erbjudanden om att börja med diverse fritidsaktiviteter i kommunens regi. [ ... ] Jag valde det mindre sexiga Färg och Form. Jag gillade ju att rita och måla. Så under något års tid så ägnade jag en dag i veckan åt att dreja fula lervaser och måla hiskeliga akvareller. [ ... ] Det andra olyckliga var att jag under hela min uppväxt var intresserad av två så ocharmiga saker som datorer och historia. Medeltiden. Riddare, borgar och svärd

Färg & Form, Borgar & Svärd. Nu snackar vi barndom i och för sig. Han jämför sig med "Pojke Med Gitarr" - dumt; det går ju en miljon "pojke med gitarr" på varje sån som han. Jag tänkte, eftersom jag märker att en hel del av de som kommenterar hos mig är tjejer, att jag skulle uppmana nu: Gå dit och ragga.

Inga kommentarer: