tisdag, september 27, 2005

Nya Bush

<<>
Shit! Jag måste ha bättre öra än jag trodde. Nya Kate Bush-singeln "King of the Mountain" spelades på
P3 Pop igår, och medan jag lyssnade på den satt jag och sökte efter en lämplig bild att illustrera den här posten med. Jag lyssnade; fan vad släpigt det låter - nästan lite Elvis över det hela. Jag hamnade till slut på Wikipedia, som jag vet har ett antal Bush-omslag. Läste:
The single is of course attracting a lot of attention from Elvis Presley fans which is bound to have a positive effect on it's sales and publicity. Press releases about Kate's "Elvis song" are already appearing on Elvis news websites. http://irelandtoo.blogspot.com/

Jaha, hon sjöng tydligen om Elvis också, inte bara lät. Låten lät okej, det är säkert en sån som växer med tiden. Trots att jag är och alltid har varit ett stort fan har hennes låtar aldrig fastnat i mig direkt, de brukar som sagt växa med tiden.
----
Update: Nu har jag lyssnat på låten några gånger till. Faktiskt - den växer. Första gången lät den lite slät, som ett platt landskap liksom. Jag kan inget om beteckningar på musik, men det tycktes mig som att nåt slags crescendo saknades. Nu, efter några gånger då, har jag kommit på att inget sådant behövs; det är den typen av låt som ska vara lite suggestiv, lite malande.

Inga kommentarer: