lördag, september 10, 2005

Sjuk och oinspirerad

Så sjuk, så sjuk, men bara en grov förkylning. Ska inte klaga, det kunde vara värre. Sätter mig vid datorn ibland, vill skriva något, tappar omedelbart inspirationen. Läser en och annan favorit, tröttnar ganska snabbt, trots att jag tycker det jag läser är intressant. Går ut en sväng ibland, knallar runt, tröttnar och går in igen.

Testar mitt livs första sudoku, misslyckas, eller ger åtminstone upp efter tre minuter. Hör ett program om bröst i bakgrunden. Hör att någon som heter Natasha och som har fyllt brösten med silikon får mellan 10 och 15 tusen för en plåtning. Vänder mig mot tv:n - det verkar ofattbart. Tydligen är hon med i en såpa.

Jag suckar inom mig, för det verkar som om världen utom mig är lika sjuk som just inom mig.

Inga kommentarer: