måndag, september 26, 2005

Sminkad

Jag har blivit kvinnosminkad några gånger. Alltid, ska jag väl kanske tillägga, i filmsituationer. Så jag vet hur det är - jag vet att det nästan är stört omöjligt att få en kille/man att se ut som en tjej/kvinna. Det blir lite Rocky Horror över det hela - i bästa fall.

Och mycket riktigt ser transvestiter nästan jämt ganska risiga ut, oftast ser de ut som påskkärringar. Det är inte för att dissa dem jag skriver så - tvärtom så beundrar jag att de vågar - jag bara konstaterar att det är så.

Kom att tänka på saken när jag läste
Mitt Aktuellt, där jag via Monicas länkar hittade till en självhjälpssida för transvestiter, med en tillhörande sida med en sminkskola. Bra, men vad jag inte fattar är varför i hellskotta slutresultatet ska se ut som en sexdocka:

asmink

Inga kommentarer: