fredag, september 30, 2005

Spray som bloggställe

Jag läste just (hos Media Culpa) att Spray har startat en bloggtjänst. Det hela ser väldigt flashigt ut, och det verkar vara full aktivitet på användarna. Jag läser om tjänsten:
  • Spray Blogg handlar om att uttrycka känslor. Du kan koppla en känsla till vart och ett av dina inlägg.
  • Mood-o-metern visar stämningen på Spray just nu.
  • Välj bland 15 olika mallar.
  • Du får 50MB utrymme för att lagra bilder och innehåll.
  • Och det är gratis!
Passagen har ju också en bloggtjänst, antagligen ganska lik Sprays. När jag började blogga för ett par tre år sedan förökade sig bloggarna med - ja, högst en i veckan. Det var en blogosfär som gick att känna igen, känna sig en del av. Nu vet jag inte, det hela är så stort. Att säga att man är en del av den svenska blogosfären nu, är väl nästan som att säga att man är en del av internet.

Men jag ska inte klaga. Jag var själv en ivrig missionär för bloggandet när jag var ny - ville att alla jag kände skulle börja. Det behövs inte nu, alla har redan börjat. Det kanske är missionerandet jag saknar egentligen.

Inga kommentarer: