måndag, oktober 31, 2005

Hur gick det för Diana Kjær?

Jarl Borssén-filmen "Kyrkoherden" nämndes i förbifarten inne på Barseblogg. Jag kollade upp den inne på Imdb.com. Blev lite nyfiken på rollistan. Där återfinns en hel del fina skådisar, Åke Fridell till exempel.

Men hur är det med de mer (i mina ögon) okända skådisarna, som
Diana Kjær? Jag ser att hennes filmkarriär fick ett rätt plötsligt slut. Den verkar ha varat från 68 (spelade "Elvira Kron") till 81 (spelade "Whore"), sen var det inget mer. Dog hon?

Nix, det gjorde hon inte. Man blir lite nyfiken på vad som händer med någon som måste ha varit "i ropet" åtminstone ett litet tag. Var tar de vägen? Jag antar att de hamnar i de sälla jaktmarker (eller nivåer i helvetet) som är reserverade för före detta mjukporrskådisar och dokusåpa-"stjärnor".

Diana Kjær då, jag hade faktiskt tur och hittade
en bra artikel om hur det gick för henne. Slutorden i den låter lite sorgliga, lite år läggs till år och tiden går-mättade liksom:
1989 hann hon med en kortfilm för ”Filmare på väg” i Tv 2 och idag är hon en sida bland hundra-talet i Svenska Teaterförbundes skådespelarkatalog.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt Wikipedia dog Diana i januari 2005. Men man kan undra vad hon levde av fram tills dess.

Anonym sa...

ano: Sedär. Nästan lite i samma veva som jag skrev. Samma år åtminstone.

Anonym sa...

Hon bodde på Södermalm och var ganska så alkoholiserad.
Hon söp alltså ihjäl sig.
Jag vet eftersom jag var där och medlade i bråk flera gånger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Såpass. Stackarn. Kanske.