måndag, oktober 10, 2005

Rita

När jag var liten och ung och inte så gammal och allt det där, så gillade jag att teckna. Det gör jag säkert fortfarande, men jag tycker inte att jag har tid. Eller tid förresten, det handlar väl om att ta sig tid.

I skolan var alltid teckning (det heter Bild nu) mitt, inte bästa, men roligaste ämne. Jag gjorde alltid "gubbar" - inspirerade av
Don Martin (som säkert alla i min ålder), och resultatet blev väl av skiftande kvalitet.

Mitt problem var alltid att jag inte lyckades vara konsekvent; gubbarna blev olika varje gång, trots att jag försökte göra samma näsor och hakor - blandat resultat alltså. Antagligen var jag inte tillräckligt tålmodig för att lära mig några enkal penndrag helt enkelt; något att hålla sig till.

Nåväl, här är några enkla tips. Sidan är på japanska (tror jag), men grafiken är ganska talande ändå.

Inga kommentarer: