torsdag, oktober 20, 2005

The visionary art of David Aronson

Alltså, jag vet inte om det är samma artist* som ligger bakom allt på sidan jag strax ska länka till, men jag hittar ingen annan information än att han gör det. I så fall är han jävligt mångsidig.

Alltså, om jag någon gång skulle få för mig att tatuera mig, då bleve det honom jag skulle fråga om assistans - under förutsättning att han ville, att jag hade råd och att han bodde i närheten. Så det blir väl inget av med det.

Sidan
"The Alchemical Wedding" bjuder på mängder av sköna bilder av allehanda slag (teckningar, målningar - you name it), varav de flesta av dem är mörka och mardrömslika (precis som vi gillar det). Och till på köpet toppar han med en mp3-avdelning.

*Artist. Det låter förvisso amerikanskt, och betydelsen kan väl knappast överföras till svenska - fast jag önskar det kunde det, för konstnär låter alldeles för pretentiöst.

Inga kommentarer: