torsdag, november 17, 2005

Bortförklaringar

De har funnits på nätet sedan Eldkvarn brann tror jag. I evigheter. De brukar komma i mail. Fan, jag tror till och med att ett av mina allra första mail var nåt sånt här. Ibland handlar de om läkares konstiga beskrivningar och ordinationer. Och ibland handlar de om konstiga bortförklaringar till försäkringsbolag. Jag vet, den här är gammal, men fortfarande jävligt kul.

"Dessa är helt autentiska skadeanmälningar från försäkringsbolagens
register..."


  • Min bil rullade när den stod still.
  • När jag skulle köra hem, råkade jag åka in på fel gård och kolliderade med ett träd som jag inte har på min tomt.
  • Jag sammanstötte med ett stationärt träd.
  • En osynlig bil kom från ingenstans, träffade min bil för att sedan försvinna.
  • Jag var helt säker på att gamlingen inte skulle hinna över vägen då jag körde på honom.
  • Fotgängaren sprang hit och dit över vägen, så jag körde på honom.
  • I ett försök att döda en fluga, körde jag in i en telefonstolpe.
  • Det fanns en mängd åskådare, men inga vittnen.
  • Jag hade köpt plantor hela dagen. När jag närmade mig en korsning dök plötsligt en häck upp och skymde sikten så att jag inte såg den andra bilen.
  • Jag hade kört bil i 40 år när jag plötsligt somnade bakom ratten.
  • När jag närmade mig korsningen uppenbarade sig plötsligt en skylt där ingen skylt tidigare synts till. Jag lyckades därför inte stanna i tid för att undvika olyckan.
  • Han var överallt på vägen. Jag fick väja flera gånger innan jag krockade med honom. För att undvika att köra på bilens stötfångare körde jag på fotgängaren.
  • Jag föll i vägbanan. Min man fortsatte med sin moped och körde sedan i diket. Om jag fick hjälp eller om jag reste mig själv minns jag inte, men när min man kom tillbaka och fick se att jag överlevt, blev chocken för svår för honom så han föll ner avsvimmad.
  • Jag såg en långsam äldre gentleman med sorgsna ögon som studsade över taket på min bil.
  • Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.
  • Jag lämnade min vagn utan tillsyn ett ögonblick, när den plötsligt avsiktligt eller av en ren tillfällighet började röra sig.
  • Jag tutade, men bilhornet gick inte, för det var stulet.
  • Olyckshändelsen orsakades av att vägen krökte.
  • För att undvika kollisionen körde jag på den andra bilen.
  • Jag kolliderade med en stillastående lastbil som kom från andra hållet.
  • Jag körde över en karl. Han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd förut.
  • Motorcyklisten avled senare av skador som han tillfogades på Karlstads Lasarett.
  • Min bil var helt lagligt parkerad då den backade in i den andra bilen.
  • Jag stannade vid övergångsstället då motparten körde mig i stjärten utan min tillåtelse.
  • Min fru har stortvätt på tisdagarna och när jag återvände hem på kvällen fick jag vindrutan och två tänder utslagna.
  • Jag vet inte vems felet var att vi båda fumlade, tvekade och kolliderade. Olyckan berodde på att vägen svängde och var bevuxen med buskar och träd.
  • Den döde kom cyklande från vänster.
  • Motparten försökte hinna före. Det gick inte.
  • Ett hjul åkte i diket, min fot hoppade från fotbromsen till gaspedalen, for ut över vägen till andra sidan och hamnade mot en trädstam.
  • Den andre föraren ändrade sig plötsligt, så det fanns inget annat att göra än att köra på honom.
  • Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse, eftersom den skymdes av några karlar.
  • Den indirekta orsaken till olyckan var en liten man i en liten bil med en stor käft.
  • Telefonstolpen närmade sig. Jag försökte väja ur dess väg när den träffade fronten på min bil.
  • Jag somnade vid ratten och vaknade på sjukhuset.
  • Motparten körde på min bakdel så min fru fick ont i halsen.
  • En lyktstolpe for mot min bil och skadade den på två ställen.
  • Jag talade om för den andre idioten vad han gick för och fortsatte.
  • Jag startade, men just då slocknade ljuset. Det tändes senare på Södersjukhuset.
  • Jag anser att inget fordon kan klandras, men om någotdera ska klandras så var det den andre.
  • Om den andre föraren blott stannat några meter tidigare så hade olyckan aldrig inträffat.
  • Jag upptäckte en god vän och när jag vände mig om för att nicka åt honom, törnade bilen mot en lycktstolpe.
  • Min bil stod stilla när jag rullade in i häcken. Polisen försökte hejda mig. När jag inte såg det körde jag på polisbilen.
  • Först gick jag till vänster på vägen och sedan till höger. Då öppnade bilföraren sidorutan och skrek: "Stå still kärring", och sen körde han över mig.
  • Jag träffades av en annan idiot som jag inte kände.
  • Jag trampade på bromsen, men eftersom jag inte fick någon broms så var det nog kopplingen.
  • När jag kom ut var bilen försvunnen och jag visste att jag inte hade tagit den.
  • I det att jag försökte avläsa en vägvisare som var otillbörligt otydlig körde jag emot en telefonstolpe.
  • Jag såg en dam gå över gatan, men missförstod hennes avsikter.
  • Om den andra bilen inte kommit hade olyckan aldrig hänt.
  • Jag har aldrig krockat förr, ändå är det min fru som brukar köra.
  • Eftersom detta var enda vägen hem, krockade jag med älgen.
  • Jag skulle fylla år, så jag trodde att jag skulle komma förbi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den döde kom cyklande från vänster.