torsdag, november 03, 2005

För och emot

Idag sände TV4 första avsnittet av den amerikanska komediserien En svärfar för mycket.
Serien är producerad av Satan.
Ännu en gång sitter jag och gottar mig år "Guds vredes blogg". Jag fick för mig att kolla upp vad denne bloggare är för och emot. Det blev rätt tröttsamt efter ett tag, men jag ville avsluta det jag börjat, så det blir väl en och annan upprepning.

Ibland blev jag tvungen att generalisera. Jag tog det som att - om gräshoppssvärmar är ett straff från Gud, så är han för dem, ungefär så. Här är listan:

För:
Tsunamis
Dödsstraff
Våldsanvändning (för ”rätt” sak)
Åke Green
HIV/AIDS
Ojämlik mellan könen
George W Bush
Patriarkalismen
Per Eriksson (lagman i hovrätten)
Vesuvius
Skolaga
Dick Erixon
Herman Lindqvist
Teokrati
Dödshjälp
Kristna friskolor
Mördarvirus
Herpes
Gräshoppsinvasioner
Hädelselagar
Solens dödliga strålar
Klamydia
Fågelviruset
Monsterorkanen Katrina
Häxbränningar
Pandemier
Jordbävningen i Kashmir
Polen

Mot:
Dramatiska Institutat
Dokusåpor
Homosex/uella
Abort
Dataspel
Feminism
Främmande religioner
Moskeér
Mobiltelefoner
Human fångvård
Tv-programmet Faktum
Da Vinci Koden
Kyotoavtalet
Supande
Suzanne Osten
Sex (utanför äktenskapet)
Dagis
Påven
Pedofili
SVT
Darwinismen
Penningsuktande människor
Assisterad befruktning för lesbiska
sexuell frigjordhet
Iran
Speltidningen PC Gamer
Packat & klart
Melodifestivalen
Kvällstidningar
Utmanande klädsel
Sado & masochistisk sex
Djursex
Porr
KG Hammar
TV4
Desperate Housewives
Gayparader
Porrindustrin
Feministiskt initiativ
Internet
Spekulativa löpsedlar
Nannyjouren
Morgan Johanssons (S)
Gayäktenskap
Uganda
Norge
Spanien
FN
TV3
”The L-Word”
3G
Harry Potter
Bigami
Icketroende präster
Reklamfolk
Nobelpriset
Teatrar
Nancy Reagan
Sexsäljare
Svenska kyrkan
Lyckochansen och Flax
Tron på spöken
Bigest loser
Floorfiller

Om du inte har några egna åsikter, så varsågod att välj och vraka - Gud bjuder.

Inga kommentarer: