onsdag, december 14, 2005

Snällt dödande

I en kommentar sa Cornelia:
Jag känner en som brukade smyga på sina lamm och skjuta dem när de betade i godan ro i gröngräset. De hann aldrig märka vad som hände.

Så tänker jag med, så borde det vara. Men jag fattar ju att sånt inte funkar i stor skala, särskilt inte med grisar. I en bättre värld skulle det funka. Men jag tänker att - om vi (ja, vi och vi - andra) måste hålla på att dödsstraffa, då vore det på något sätt snällare att göra så här:

-Du kan slappna av Olle. Guvernören har gett med sig.
-Hurra!
-Så du behöver inte sitta i dödcellen längre, du får flytta över till en vanlig avdelning.
-Fan vad glad jag blir, jag hade inte vågat tro på det här.
-Skönt att det löste sig. Men se här, här kommer ju vakten som ska ta dig till avdelning 5. Men du måste skriva på ett par papper först innan du går.

(Olles advokat plockar fram några papper ur portföljen)

-Sådärja ... Vänd dig om Olle, så får jag använda din rygg som skrivbord.

(Olle vänder sig om. Advokaten lägger pappet på hans rygg - och plockar samtidigt fram en pistol, men det ser ju inte Olle)

-Fan vad skönt att det löste sig Olle. Jag har förresten redan ringt din familj. De kommer i eftermiddag.
-Åh vad bra, jag ....

(PANG!)

Inga kommentarer: