tisdag, januari 31, 2006

bloggar.se

Uppmärksamma läsare har kanske upptäckt att även jag har börjat använda mig av bloggar.se-etiketter. Det tog några veckor, sedan tog jag mitt ansvar och kollade upp hur det går till. Det är en väldigt trevlig sak, som om många använder det knyter ihop blogosfären ännu mer och mjukt mysigare.

Jo, gör så här. Skriv din bloggpost. Sedan går du hit och trycker på "etikettera". Man kan naturligtvis lägga den länken som en favorit i sin webläsare, men av nån anledning lyckades jag inte med det. Nåväl, det är lika lätt att gå dit.


När du trycker på "etikettera" får du upp en ruta. Låt oss säga att jag skrev en post om fikon. Okej, då skriver jag in fikon i rutan. Sedan trycker jag på "OK".


Jamen vad händer då? Jo, då får jag upp en kod i rutan. Jag kopierar koden och klistrar in den i min bloggpost. Svårare än så var det inte (det kan till och med vara lättare
om man läser på). Nu får de som läste din fikonpost och fick mersmak på fikon chansen att hitta andra bloggar som har skrivit om det. Nu tror ju jag i och för sig att jag är den enda, men man vet aldrig. Under de tre strecken här nedanför ser du hur det blev.
---
Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Hannelore sa...

Det var en jättebra förklaring. Jag fattar alltid lättare när jag ser skärmdumpar.

I går ställde jag en fråga i en annan blogg som skrev om etiketter, men nu hittar jag inte tillbaka dit. Men jag lyckades äntligen själv lista ut hur det funkar - och det var ju busenkelt.

Bra funktion.

Anonym sa...

hannelore: Eller hur. Jättebra.