tisdag, mars 07, 2006

Dagens i-landsproblem

Klagomål på min palm har framförts, den där palmen uppe i högra hörnet. Om man läser det här om några veckor finns där ingen palm längre, för jag gillar att byta. Just nu är det en palm. Jag gillar palmer. Palmer är - om inte mina vänner -så i alla fall mina favoritträd.

Men åsnor är också bra. Jag hade en åsna uppe i högra hörnet förut, och den var tydligen populär. Anledningen till att jag gillar åsnor är att jag spelade Botten i En midsommarnattsdröm en gång, och han får ju ett åsnehuvud. Mitt åsnetycke är en sentimental eftersläpning kan man säga.

Så jag kanske byter till åsna igen. Men inte samma åsna. Nån variation får det i alla fall vara. Och nu till i-landsproblemet. Jag har Googlat Google runt efter "Donkey", och har inte hittat någon bra. Då återstår "Ass".

Av princip har jag alltid "SafeSearch Filtering" satt på "Do not filter my search results". Jag sitter på jobbet. Ja, ni förstår mitt problem.

---
Andra bloggar om: , , ,

14 kommentarer:

Martin Klasch sa...

Haha! "ass" - undrar på vilken plats första åsnan dyker upp i sökningen! Kanske dyker det upp läskiga kombinationer innan dess.
"I-landsproblem", förresten, det är viktigagrejor det här, och inget att skämta om!

Anonym sa...

p-e: Du har rätt, men jag ville vara politiskt korrekt.

jimmyroq sa...

Kul åsna finns här.

Ilva sa...

och jag som tankte kommentera och saga att jag GILLAR palmen...

Anonym sa...

jimmyroq: Den var suverän!

ilva: tack, det värmde. :-)

Anonym sa...

Du kan ju alltid prova att söka på:
asno (portugisiska)
осел (ryska)
eller
나귀 (koreanska)

Anonym sa...

håkan: Bra idé. Tack.

Anonym sa...

bra att åsnan är tillbaka!

Anonym sa...

lolita: Tack, men jag är inte riktigt nöjd.

Elisabet. sa...

Själv hann jag aldrig se någon palm. Däremot upptäcker jag att åsnan har stängt munnen. Den kanske drabbades av muntorrhet.

Martin Klasch sa...

Åh! En "utstansad" åsna är tillbaka! Bättre än den trista palmen enligt mig.

Anonym sa...

elisabet: Eller munterhet.

p-e: Men inte riktigt bra ändå. När ska jag ta mig tid?

Anonym sa...

åh! kärleksattack:)

Anonym sa...

amishka: :-)