onsdag, mars 22, 2006

Enkel morfning

Morfning är kul. Har man ett morfprogram är det enkelt. Om Sigges morfning var gjord i ett morfprogram eller i Photoshop vet jag inte, men bra blev det. Gjordes den i photoshop var det antagligen ett rätt tidskrävande arbete, inte minst att komma på vilka personer som möjligen liknar varandra och därför flyter ihop bra.

Men det finns ett annat sätt som är både enkelt och kul, och det är att använda sig av ett program som finns i Windows XP - nämligen Windows Movie Maker. Man tar bara några bilder och stoppar in dem i Movie Maker. Man låter bilderna glida ihop - det är bara att dra dem en liten bit över varandra. Sedan har man en enkel morfning. Det är ingen "äkta", men effekten blir nästan densamma.

Jag gjorde en kortis. Det är bara tre bilder. För att spara tid och pga slöhet valde jag att slarva. Är man riktigt noga kan resultatet bli hur bra som helst. Och så lade jag på en musiksnutt.



---
Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, hoppa inte!

Gagga sa...

Hahahehe!!!

Anonym sa...

desireé: Va?!

gagga: Two becomes one. :-)

Anonym sa...

Var det inte den låten? Jag tänker hoppa, ner för Eiffeltornet....

Anonym sa...

desirée: Faktiskt inte. Det var "Chapeau-claque".