söndag, april 30, 2006

Statyetten till höger

Kungen fyller 60, och i "partytältet" bakom Drottningholm har kungabarnen satt ihop en egen liten show till pappas ära. Expressen är där och tar kort i smyg, och med huvudet instoppat i en vit gansterhatt skymtar Carl Philip - kanske ska han föreställa Michael Jackson.



På ett litet stenstaket eller om det är en pallisad framför "tältet" har vi några statyetter eller figuriner eller vad det nu är. Man ser dem bara i siluett. Den till vänster verkar vara en gubbe som kliver upp på en häst, alternativt någon som parar sig med ett lejon. I mitten har vi en jordglob i en pokal, eller om det helt enkelt är en buske vi ser. Till höger - ja, vad har vi där? Jag gjorde några förslag.


---
Andra bloggar om: ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag ser en staty med någon på knä som utför fellatio på den stående filuren

fantasi är underhållande

Anonym sa...

el: Ha! Man ser det man vill se.

Anonym sa...

jag tror på barbaskön-teorin :)

Anonym sa...

h-sara: Jag lutar också åt den.

Martin Klasch sa...

Stackars Barbaskön! Barbatrick!

Anonym sa...

p-e: Man borde kunna lägga in ordet Barba här och där, ungefär som smurfarna gör med ordet smurf.

Martin Klasch sa...

Det går bra! Jag använder googla på ett liknande sätt. Ersätter diverse verb iaf. Lite barnsligt och tjatigt i längden det medges. Så jag har i princip slutat med det. Kanske man får gå över till barba. Det barbar barbaskönt, ju!

Anonym sa...

p-e: -Hur mås det? -Barba bra!