torsdag, april 06, 2006

Trött torsdag

Klockan är nio på morgonen, och jag sitter och läser igenom favoritlistan på Nyligen. Jag gör det lite vid sidan om, för mitt vänstra öga slöstirrar på morgonnyheterna, medan mitt högra tröttglor på skärmen. Hade jag haft en spegel framför mig, skulle blicken mötas av en mycket trött Marty Feldman.

RS och Populärkulturjunkien och alla de andra har redan bloggat, noterar jag med lätt avundsjuk känsla. Hur orkar de? Varför är alla andra inte lika trötta som jag? Känslan är densamma som när man är den enda fulla på en nykter fest - eller tvärtom om man vill.

Hur orkar morgonteve-människorna vara så pigga - vilket knark går de på? Bara kaffe, eller är det helt enkelt så att de är såna ordentliga personer, att de lägger sig tidigt på kvällarna, och äter frukt till frukost?

Jag måste piggna till nu! Jag ska jobba till halv nio ikväll. Jag måste rycka upp mig! Jag kan vakna - jag är inte rädd. Jag kan vakna - jag är inte rädd.

---
Andra bloggar om:

4 kommentarer:

CV sa...

Alltså: du ska väl inte snacka om att orka. Du orkar väl göra fler inlägg än jag orkar?
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

RS: Jo, kanske det - men de är rätt oinspirerade.

Anonym sa...

Men.. får man jobba hur länge som helst?

Anonym sa...

desiréee: Det får man säkert .. jag vet inte.