tisdag, maj 16, 2006

ONICO

Onico ser ut som snus, luktar och smakar som snus, ger samma känsla under läppen som snus. Men det är inte ett snus. Portionsprillorna innehåller varken tobak eller nikotin.
(
Swedish Match - ONICO)

Nåja, det var allt lite önsketänkande från Swedish Matchs sida ändå. Men okej, de har gjort ett tappert försök att utmana Choice. Jag sitter med en sån under läppen just nu och kan konstatera att konsistensmässigt har de vunnit, men som vanligt stupar de på det där "känns som snus under läppen".

Problemet är att de har använt pepparmint i stället för ingefära. Om jag jobbade åt Swedish Match med att lansera ONICO så skulle jag bergssäkert söka på nätet för att se om någon har nämnt produkten, så jag utgår från att detta läses av ansvarig. Jag riktar mig till dig, ONICO-lanserare: här får du ett gratis tips: ANVÄND INGEFÄRA!

Det finns ett annat nikotinfritt snus också, som jag nyss hittade på nätet och därför inte har provat (men som jag har förhoppningar om tack vare tillsatsen koksalt):
Real Taste (Feat: Börje Salming).
---
Andra bloggar om:

11 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte prova den utan pepparmintsmak, den är ju mer åt snushållet - samt riktigt bra i jämförelse med andra liknande produkter...?

Anonym sa...

Anonymous: Jag såg det igår faktiskt, att det fanns en sån. Visste inte det när jag skrev. Ska nog prova. Fast sanningen att säga så har jag börjat gilla den jag har ändå.

Anonym sa...

hej jag ubdrar om det är åldersgräns på onico!? skicka ett e-mail till mig om du vet! patrik_ludvigsson@hotmail.com

MVH Patrik

Anonym sa...

tjabba....
jag undrar om det är åldersgräns på att köpa onico. svara gärna på min mail: andreas_breiner_8@hotmail.com

Anonym sa...

Anonymous: Jag mailade dig.

Anonym sa...

Är det åldersgräns¨på onico? skicka svarat till min mail jont3h@gmail.com

Anonym sa...

ano: Ingen aning. Du kan säkert kolla upp det själv, utan att jag mailar. Jag orkar inte.

Anonym sa...

Svar: Det finns ingen åldersgräns på Onico, då det inte innehåller tobak.

Anonym sa...

Det finns visst en åldersgräns!
Detta för att produkten går under svensk tobakslag,väldigt konstiga lagar lilla Sverige har...

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonymous: Riktigt, riktigt konstigt.

Anonym sa...

Nej det finns ingen åldergräns för 1000!!!(kolla på onico hemsida om ni ej tror mig.
Dock så är det upp till säljaren och ha ett "moralisk ansvar" om han vill sälja till personer under 18.