tisdag, maj 02, 2006

Pratad word verification



De flesta som har kommenterat hos mig på sistone har väl sett den lilla rullstolsgubben bredvid word verification-koden. Den finns där för att en del inte har det så lätt att se bokstäverna i koden. Trycker man på den får man en talad kod istället - i form av siffror.

Det låter lite kul. Först hör man ett pling-pling, och sen sägs siffrorna, med ett kafé-sorl som bakgrundsljud. Men vad som är lite extra kul är att
man kan ställa in språk på pratet. Jag är lite sugen på att ställa om till tyska, eftersom jag kan räkna till tio på tyska. Men jag låter bli - det är ju inte främst jag som ska kommentera.
---
Andra bloggar om: , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Anonymous: Det där var ju rätt spammigt ju.

Anonym sa...

Tyska i fel sammanhang: titeln på den, troliegn brittiska, x-ratade filmen "Amazing Omar's Women's Anal Academy" (ej sedd av mig) blev i USA "Big Willy's Schwanz-Schule". I Tyskland behöll man originaltiteln på rullen... :-)

Anonym sa...

magnus: Du låter v ä l d i g t expertiös för att inte ha sett rullen. ;-)

Martin Klasch sa...

siffror är mycket enklare för rörelsehindrade?

Siffror på tyska, ja då låter det väl som Kraftwerk. Ausgezeichnet!

Anonym sa...

Johnny: Jag fick erbjudande om att köpa den där filmen på dvd i mailkorgen häromdagen, men jag vöärjde mig manligen mot impulsen.

Anonym sa...

Jag fick också den där anonymkommentaren idag. Är det svt eller vilka är det som sprider sådana där kommentarer?

Anonym sa...

Tur att jag inte är handikappad - den där rösten funkar inte i min webbläsare.

Anonym sa...

Jag var stressad och tänkte fel vid ett tillfälle och gav en döv person en blindskrift.

Anonym sa...

jag är inte riktigt säker på varför jag nyss skrev den kommentaren. Den passar ju inte in.

Lotten Bergman sa...

Johnny -- kan du kolla om svt använder sig av bokstäver eller siffror när de spammar kommentarer?

(Trevligt med folk som du och jag som är sådär sjukt fascinerade av word verification.)

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Jawohl.

magnus: .. ja ja.

agaton: Nån som varken gillar mussar eller sossar.

desireé: Byt läsare.

amishka: Jo det passar ju in.

lotten: jamen det KAN ju inte ha varit svt.

Anonym sa...

Hi, i am a Spam-Blogger, collecting Spam since 1899!
Please, if you have some Spam and i dont have it, please come to my Blog and drop it off, i'd appreciate it very much!
Thank you!