torsdag, maj 04, 2006

Vårtecken

På vägen hem från jobbet igår sneddade jag över kungsträdgården. Jag var där på 1:a maj också. Jag brukar ta det som ett vårtecken att körsbärsträden där blommar, och det gjorde de inte då. Men igår hade det börjat. Bara de små träden än så länge - de stora hade bara knoppar. Men den börjar väl nu på riktigt, våren.

Ett annat vårtecken är att jag blev tvungen att plocka av mig den stickade polon bara tio minuter in på vandringen mot jobbet nu i morse. Det brukar jag inte behöva göra förrän strax innan jag är framme. Så värmen verkar komma snabbare nu.
---
Andra bloggar om:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håll utkik efter japanerna i Kungsan, det kan inte dröja länge förrän de i Sverige bofasta har en så kallad hanami (ordet betyder blomstersyn). Den japanska premiärministern besöker för övrigt om exakt en timme ett dagis på Östgötagatan för att syna en del av vår svenska välfärd.
Tack för pluggen förresten.

Anonym sa...

ban~ken: Jår vällkamm.

Anonym sa...

Tjena, var ute och egosurfade och kom in här (inte många som kommenterat det inlägget, hmm). Ett blommande vårtecken här är att Nylands vita blåsippa tittar fram.

stationsvakt@gmail.com sa...

max: Trevligt. Det rör på sig.