söndag, juli 02, 2006

Bildtäkt

Nu
är det
så där varmt
igen. Jag tittar på
termometern i fönstret,
den visar på 31 Celsius, men
det är i solen förstås. Jag borde gå
ut. Problemet är att alla jag känner är
någonstans. Själv ska jag ta mig en
tur till farsan i Åkers, men det är
inte förrän i morgon. Vad ska
jag göra idag? Ledigheten
och vädret säger att jag
måste gå ut och hitta
på något. Men vad?
Bada själv är trist.
Sola är farligt.
Att sitta inne och
blogga vore slöseri.
Ett fotoprojekt kanske?
Borde kanske ta med mig
kameran ut och fotografera
nåt slags tema. Vad? Insekter?
Blommor? Eller borde jag stalka okända
människor och smygta bilder på dem. Det vore
kul, men å andra sidan - vad ska jag med såna bilder
till? Får man göra så förresten? Ett projekt vore
ju att ta såna bilder och lägga upp dem på nätet.
Alltså inga "avslöjande" bilder när folk är
nakna eller petar sig i näsan, utan bara
bilder som tas utan att den som blir
tagen vet att den blir tagen. Är
det en slags våldtäkt? Om det
är det har jag ett namn
på det: Bildtäkt.
Borde jag bli
bildtäktsman
idag?
---
Andra bloggar om: ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

MEN vilken ordkonst! Här behövs inga bilder!

Anonym sa...

ut och fota för fan Johnny.

säger jag som sitter inne....

Anonym sa...

Varför har du gjort tuttar av texten?
:P

Anonym sa...

mickey: Det är berg. Twin Peaks. :-)

Anonym sa...

salt: :-)
el: Gick ut och fotade, lydig som jag är.

Anonym sa...

Man måste inte alls gå ut bara för att det är soligt o somrigt eftersom man kan gåsta o råka ut för solsting såna dagar.. :-)

Anonym sa...

excessa: Du har rätt. Gåsta är förresten ett ord min mormor brukade köra med.