tisdag, augusti 29, 2006

Connie

Connie: So, are you as good in bed as you are on that dance floor?
Tony Manero: I'll tell you something. If YOU'RE as good in bed as YOU are on the dance floor, then you're one lousy fuck.
Connie: Then how come they always send me flowers the next morning?

Jag fick nyss reda på att denna Connie spelades av Fran Drescher. Det är Saturday Night Fever jag talar om, och jag kan inte för mitt liv minnas henne där. Är det den där korta tjejen som var John Travoltas reservtjej - hon som den lilla spinkiga killen gjorde med barn?
---
Andra bloggar om: ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

dandra: Eller hur. Och hon ska ha varit med i SNF. Minns henne inte alls.

Anonym sa...

Jag tror inte det är hon som är "reservtjejen" för jag har för mig att hon hette Anette i filmen...
Kolla på imdb.com förresten, Fröken Fran fyller 50 nästa år!

Anonym sa...

wibjörn: Hon ser ut som ... typ 38, tycker jag.

Anonym sa...

patrik: Lorenzo är ju - jag gillar inte ordet - kult!
Våra värsta år ska man tydligen hålla reda på.

John Eje Thelin sa...

Nej, reservtjejen var ju Donna Pescow, sötare än huvudbruden tyckte jag redan när jag såg filmen som elvaåring, eller vad jag var. Fran har aldrig varit särskilt söt.

Anonym sa...

john: Jag tyckte också att reservtjejen var sötare, då när det begav sig.