onsdag, augusti 23, 2006

Inbäddat och snyggt?

Häromdagen fick jag för mig att jag skulle lägga ut en Cornelis-låt. Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den. Det fick bli putfile. Tyvärr erbjöd de inte att man bäddade in en låt på sin egna sida, utan man gå till deras fula.

Men nu tryckte jag på "visa källa" (sitter med explorer), hittade adressen till låten och kunde därför bädda in den själv:



Problemet är att det blir ju inte snyggt. Det hänger liksom på vilken spelare man har valt i sin webläsare. Hos mig ser jag en riktigt ful Windows mediaspelare. Nån annan kanske ser en Quicktime-spelare.

Frågan är: Finns det nån kod som gör att alla kan se samma spelare? Nån snygg liksom. Nån som liksom går utanpå de vanliga formaten. De flesta som läser detta kanske tycker att jag är en obildad typ. Det är jag - det är därför jag frågar.

---
Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla här för ett litet trix.
http://thinkgreat.blogspot.com/2006/08/google-mp3-player-new-gmail-feature_22.html

/Thomas
http://www.notessidan.se

Anonym sa...

thomas: Tack. Jag såg det där i morse, men jag fick det inte att funka. Får prova igen.