tisdag, september 26, 2006

Röret

Det var jag och min kamrat som kom på idén. Om vi tänker oss ett högt rör. Såhär ungefär.



Upptill har jag placerat en tjock en, en som absolut vill banta, men har för dålig karaktär; vill bli tvingad. På röret sitter det en massa livsfarliga taggar, så det går inte att klättra ner längs det. Och på marken finns det taggar också, det går inte att hoppa ner. Enda sättet att ta sig upp till mynningen är med stege.

Stegen tas bort. Personen fastnar i röret eftersom det är anpassat till en normalviktig person. Den tjocke har att välja på att antingen kliva ur röret - och bli spetsad. Eller så är det bara att sitta fastkorkad däruppe utan mat (fast en och annan banan kan man väl slänga upp) - tills tillräckligt mycket fett har försvunnit, att han tjoffar ner genom röret och landar på den mjuka kudden.

Nu låter det kanske som att jag inte gillar tjocka personer ... men det gör jag! Det här var bara en liten tanke om att tvinga. En tvångstanke.

---
Andra bloggar om:

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade en liknande tanke om hyperaktiva barn som skickades på koncentrationsläger...

Anonym sa...

salt: Ouch! Touché!

jimmyroq sa...

Haha, snygg bild. Bara du ordnar vattenförsörjningen där uppe så tror jag du kan sälja idén. Det kanske tom går bygga om delar av Skara Sommarland, vill minnas att det finns sådana där rör man kan åka i där. Eller fanns, när jag var liten.

Stationsvakts Bantarland - here we come.

Anonym sa...

jimmyroq: Vem vet - på Skara sommarland finns det ibland (antar jag) skyltar där det står "Ur funktion" vid ruschkanorna. Det k a n ju vara så att de är igenproppade.

Martin Klasch sa...

man kan också använda samma rör för tvångsmatning av anorektiker som man placerar med munnen spänd runt den andra sidan. Sen skickar man fläskkorvar igenom det.

Anonym sa...

gxwmdoqPåminner mig om Nalle Puh som blev bjuden på Håning hos Kanin, och sedan inte kunde komma ut ur dörren/hålet...

Anonym sa...

p-e: Usch, det där låter som nåt ur Krystmarodören.

Nilla: Puh-metoden döper vi det till då.

Martin Klasch sa...

Äh! Du tänker bara på att rädda Cyndee Peters figurerna me'ns jag även tänker på de stackars mannekängerna! Fram med fläskkorv, ister och plättar så ska du se att det blir krystmarodörer av dem alla!

Anonym sa...

p-e: Klädnypor till alla i så fall.