lördag, september 30, 2006

Videoronk

Videoronks logo

Beta Alfa tipsar om ett ställe där man kan söka videos på YouTube, Google Video, Metacade, Dailymotion och myspace - från ett och samma ställe: Videoronk.

Väldigt smidigt. Och förutom bonusen att det låter snuskigt (alla ord som slutar med
ronk låter snuskiga på ett slags Eddie Meduza-vis), kan man även spara ner videorna som .flv. Eftersom man har VCL-Player i sin dator kan man titta på filmerna offline. Jag brukar förresten köra mina .flv-filer med Riva.
---
Andra bloggar om:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en outsinlig källa! Tack för att du tipsar om och länkar till diverse nyttigheter. Nu vet jag att om jag har ett problem så sitter du säkert inne med lösningen!
Tack.

Anonym sa...

hehe namnet är ju förjäkla roligt dessutom :)

Plastfarfar sa...

Jag tänker på en Honda F*tta som lanserades häromåret...

Anonym sa...

salt: När det kommer till datarelaterade problem är du säkert bättre än jag. Och nyttigheterna jag tipsar om har jag ju hittat hos andra.

el: Hehe - nu ska en ta sig en rejäl videoronk.

anne-maj: Tack tack :-)

plastfarfar: Den affären är jäkligt rolig alltså. Om det görs en film om den borde den produceras av:
http://imdb.com/name/nm1315718/