tisdag, oktober 31, 2006

Vädret

Äsch, det är lika bra att börja. Jag kan sitta hur länge som helst och bläddra på nätet efter nåt att skriva. Skriver jag inget så skriver jag inget, eller hur. Fast vädret är ju förvisso nåt att skriva om, när jag tänker efter.

Vilken attack det har varit i tv och i tidningarna på sistone. Det bara väller fram varningar för vad som är på väg att hända med klimatet. Folk tittar och läser och tänker: "Ja usch! Vi måste skärpa oss". Sedan kör de ungarna till dagis. Man tjänar ofta ett par minuter genom att ta bilen.

Jag tror inte att folk kommer att vara beredda att ändra sin livsstil. Tråkigt nog är det nog så. Och såhär års vill ju alla ha tänt i hela lägenheten, det blir ju lite mysigare då.

Elslukande och avgasutspyende Svenne Banan kommer nog att klara sig hyfsat. Han hinner dö en naturlig död innan vädret har gått åt helvete ordentligt. Och den som är död behöver inte bry sig.

---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Den som saknar moral behöver aldrig hyckla"

Anonym sa...

skrivkramp: Faktiskt, det är en sanning.